7. dan: Winnova, močvirje Pomarkku in plaža Yyteri

Danes se je začel nov delovni teden. Zjutraj smo šli na mestni avtobus do šole Winnova, kjer smo se pridružili Fincem pri njihovem pouku. Razkazali so nam prostore šole in nam predstavili vse svoje laboratorije. Navdušeni smo bili nad dejstvom, kako zelo dobro imajo opremljene laboratorije ter da dijaki popolnoma samostojno izvajajo laboratorijske vaje, le če za delo potrebujejo zelo nevarne kemikalije, morajo profesorja prositi za dovoljenje. Presenečeni smo bili, da je v razredu precej manj dijakov kot v Sloveniji ter da vsak sedi sam za svojo mizo. Predstavili so nam tudi svoj program izobraževanja.

Preostanek dneva pa smo namenili spoznavanju finske biodiverzitete. Odpeljali so nas do močvirja Pomarkku, ki zavzema širše območje in je eno tipičnih močvirij na Finskem. Videli smo različne vrste mahov in lišajev, območje pa je tudi bivališče številnih ptic.

Potem so nam Finci pripravili tradicionalno kosilo v bližini plaže Yyteri, ki se nahaja 17 kilometrov stran od Porija. Finci so namreč zelo veliki ljubitelji žara in jih ne ustavi niti mraz. Nato smo se sprehodili do plaže, ki jo obliva Baltsko morje. Plaža se razteza na območju 6 kilometrov in je ena izmed najdaljših plaž na Finskem. Sipine so zaradi svoje obsežnosti edinstvene v Evropi.

Po ogledu plaže smo se vrnili v hostel. Popoldne pa smo se odpravili v trgovino. Po večerji smo se pripravljali na predstavitev naše šole in Slovenije, ki jo bomo na šoli Winnova predstavili v naslednjih dneh.

Viviana Maček

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika