4. dan: Spoznali smo mesto Pori

Prebudil sem se v oblačen dan. Iz nahrbtnika sem izbrskal jabolko in ga ves utrujen, "zaliman", a spočit ugriznil in občutil njegovo kašasto vsebino. Do konca sem ga pojedel pred pol ure - v Sloveniji je to 18:45. Odkotalil sem se iz postelje in odhitel na jutranji ritual v kopalnico. V pritličju imamo kuhinjo, kjer sem z ostalim naspanci pojedel zajtrk. Zatem je prišla naša gostiteljica - Eija, ki nas je nekaj minut kasneje popeljala po mestu. Predstavila nam je pomembne dela mesta Pori, v katerem smo nastanjeni. Na kratko: Pori leži 10 kilometrov vzhodno od morja, mesto so ustanovili Švedi leta 1558, je enajsto največje mesto na Finskem, ime izvira iz zadnjega dela švedske besede Björneborg oziroma medvedji grad. Poleti veliko ljudi v mesto privabi jazz festival z več kot 50-letno tradicijo, ki so jo obogatili nastopi znanih glasbenikov, kot so B. B. King, Elton John, Bob Dylan, Ray Charles idr. Tu se je rodil tudi svetovno znan finski slikar Akseli Gallen - Kallela. V mestu je nekoč delovala tudi velika tovarna gumbov.

Mestna hiša s simbolom medveda

Mesto Pori so po uničujočem požaru uredili urbanistično simetrično.

V kratki turi po mestu smo si najprej ogledali glavni trg z avtobusno postajo, kjer smo poiskali linijo, preko katere bomo prispeli do šole Winnova, ki je umaknjena iz centra. Odšli smo po vozovnice, prodajalka le-teh pa je bila do solz vzhičena nad dejstvom, da smo pripotovali ravno v Pori. Potem smo se sprehodili mimo cerkve, mestne hiše, galerije in gledališča, Bilo je oblačno. Odšli smo tudi v novejši del mesta, ki odseva podobo današnjega potrošniškega sveta. Eija se je poslovila, mi pa smo odšli po nakupih za vse obroke, ki si jih kuhamo sami. Za kosilo smo petku primerno uživali zelo okusne ribe, ki so jih pripravile punce. Malo smo kartali, malo smo počivali, si ogledali film, med katerim je Žiga pripravil prav dobro večerjo.

Dan je za razliko od prvih treh potekal zelo umirjeno, kar je ugajalo vsem. Sedaj smo polni moči za nove informacije in odkrivanje te zanimive, drugačne in nepredvidljive dežele.

Jošt Cankar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika